rentoutusvalmennus

Kohti mielen ja kehon hyvinvointia

Rentoutuminen on tärkeää hyvinvoinnille, sillä rentoutunut mieli vaikuttaa kehon fyysisiin tuntemuksiin.

Rentoutunut mieli – hyvinvoiva keho

Rentoudumme itse kukin omalla tyylillämme. Toinen tarvitsee elämäänsä enemmän rentoutumista, toiselle riittää rentoutumiseen vaikkapa kalastaminen tai käsityöt. Kiireen ja erilaisten haasteellisten elämäntilanteiden vallitessa rentoutuminen saattaa olla hankalaa tai jopa unohtua. Rentoutuminen on tärkeää hyvinvoinnille, sillä rentoutunut mieli vaikuttaa kehon fyysisiin tuntemuksiin.

Rentoutumisen myötä hermoston ja sydämen toiminta rauhoittuu ja hengittäminen tasapainottuu. Kudokset saavat enemmän happea ja ravinteita sykkeen ja verenpaineen laskiessa. Myös lihaskireydet ja kiputuntemukset lievittyvät. Stressihormonien eritys vähenee ja samaan aikaan mielihyvähormonien eritys lisääntyy. Rentoutuneena havaitsee omia tuntemuksia ja ajatuksia paremmin ja edistää näin henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista ja elämäntilanteen kartoittamista.

Suggestiorentoutuksessa kartoitamme alkuhaastattelussa sinun henkilökohtaisia tavoitteitasi ja tämän jälkeen valitaan yksilöllisesti käytettävät rentoutusmetodit. Rentoutuksen aikana vahvistamme alitajunnastasi käsin sinun ajatuksiasi, tunteitasi, tavoitteitasi ja toiveitasi käyttäen apuna mielikuvia, tarinoita ja taustamusiikkia. Rentoutuksen jälkeen on varattu aika lyhyelle keskustelulle. Rentoutusvalmennuksen jälkeen olotilasi on virkistynyt ja rento ja mielesi on rauhoittunut ja positiivinen.

Tyypillisimpiä tilanteita joihin suggestiorentoutuksesta on saatu apua:

  • työelämän haasteista selviäminen
  • laadukkaampi uni
  • itseluottamuksen lisääminen
  • elämäntapamuutokset (ruokailu, liikunta, tupakointi, päihteet)
  • uupumuksesta toipuminen
  • työssä / opiskelussa menestyminen ja kehittyminen
  • terveys ja hyvinvointi
  • painonhallinta
  • keskittymiskyvyn parantaminen
  • erilaiset kiputilat
  • surusta ja taakoista irtipäästäminen